Asia

Chinese Show Accuses Muji of Selling Contaminated Food From Radioactive Parts of Japan

A Chinese consumer-protection show has accused the Japanese brand Muji of selling food products which may have originated from areas in Japan exposed to radiation.

Aired annually via state-run China Central Television (CCTV) on World Consumer Rights Day (March 15), the show which is known as “315” lists a number of companies which are allegedly taking advantage of the general public.

This year’s program included an exposé against Japanese retailer Muji, which it claimed has deceived their customers, Reuters reports.

According to the report, the firm, owned by Ryohin Keikaku Co., sold products sourced from a part of Tokyo where there was a reading of radioactive contamination in 2015.

A spokesman for the parent company denied the allegation on Thursday, stating that the firm was “not selling any food products in China from areas banned from exporting due to concerns about radioactive contamination”.

In a statement posted on Muji’s Chinese website, the brand said it was a misunderstanding, and pointed out that the company’s registered address is separate from the location of its food production site.

The hard-hitting show, which is formatted similarly with American investigative program “60 Minutes”, also targeted global sporting goods brand Nike. It criticized the apparel giant for claiming that its sneakers had Zoom Air sole cushions inside when they, allegedly, did not.


Most Popular


NextShark is an online magazine focused on covering business, tech, culture with a focus on the Asian youth market.

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Copyright © 2016 Nextshark

To Top